woensdag 3 oktober 2012

"Cars" - Verjaardagsfeestje Kobe

Vorig jaar wou Kobe en Bob de bouwer feestje, maar nu hij 5 werd moest het cooler zijn. Een Cars-feestje dus.
Vooraf maakte ik samen met de kinderen Cars-vlaggetjes. En ik maakte ook een Carstaart.

Ik zocht wat op het internet en vond hier een leuk feestje. Ik paste dingen aan want ik was toch niet zeker dat het mooi weer zou zijn (wat gelukkig wel het geval was). Dit werd het resultaat:

Ze kregen allemaal een rijbewijs en daarmee konden ze de taart verdienen. Die kwam er pas als ze allemaal 5 stickers verdiend hadden.
  • Een autoband (de band van bliksem) van de start naar de finish rollen tussen geplaatste kegeltjes. We maakten met palen en groot papier een start en finish.Dit maakt het allemaal toch wat echter.
  • Luigi en Doc (2 auto's van cars) in een garage rijden. Dus 2 speelgoedautootjes in de gaten van een versierde kartonnen doos rijden. Dit vonden ze heel moeilijk.
  • Chocoladebars vissen. Aan elke chocoladebar zat een prentje van cars met een sticker voor hun rijbewijs. Natuurlijk mochten ze die opsmullen!
  • Cars prentjes zoeken in de zandbak. Ik verstopte er 14. Het dubbele van het aantal kindjes. Gelukkig maar, want er zitten er nog altijd 7 in de zandbak. 
  • Met een touw werd er aan elke voet een ballon gehangen. In die ballon zat een sticker. Nu moesten ze elkaars ballon kapotstampen zodat ze de sticker te pakken kregen. (= Bommen onschadelijk maken zoals McMissile
Daarna aten we taart en kreeg Kobe zijn cadeautjes.

Na een half uurtje vrij spel deden we nog een carsbingo en verschillende wedstrijdjes tussen de start en de finish. Zoals bvb: zaklopen, op 1 been springen, achteruitlopen zoals takel in de film, kruiwagen, .....

Het was een leuke dag met veel blije gezichtjes





8 opmerkingen:

  1. leuk feestje en goed meegenomen dat zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend tof feestje moet dat geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg, zo'n origineel feestje!! En wat een stralend weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig! Lijkt me best spannend, een feestje organiseren. Helemaal met zoveel kinderen als gasten. (en dat zeg ik, kleuterjuf....maar op school is het toch anders dan wanneer je een hele groep kinderen thuis hebt).

    BeantwoordenVerwijderen